בריאות ורפואה כללי

הרבלייף מסבירים: כיצד עוזרת תזונה נכונה לשיער בריא?

אם הנכם מעוניינים בשיער בריא, קבלו כמה עצות מועילות מטעם סוזן בוורמן מחברת הרבלייף העולמית!

איך נראה שיער בריא?

שיער בריא, לא ייראה אמנם כמו שמציגים לנו אותו בפרסומות, אולם יהיה יחסית דומה. ככלל, שיער בריא יהיה רך, עמיד, יצמח מקרקפת בריאה ויהיה מבריק למראה. קיימות סיבות רבות לשיער קשה, יבש ולא בריא וביניהם גם גנטיקה, תנאי מזג אוויר וכד'. עם זאת, קיימות גם סיבות רבות עליהן אנו יכולים לחלוטין להשפיע.

מה משפיע על מראה השיער?

למעשה, התזונה שאנו אוכלים יכולה להשפיע רבות על בריאות ומראה השיער. אנו רגילים אמנם לדבר על תזונה בכל הקשור לבריאות הדם, העור ועוד, אולם לתזונה קיים תפקיד מכריע לא רק בשמירה על בריאות כללית תקינה, אלא גם באספקת חומרי הזנה מותאמים לשיער, כאלה שאנו מיצרים באופן טבעי. המפתח לשיער בריא באופן טבעי, נעוץ בתזונה הכוללת כמות מספקת של ויטמינים, חלבונים, מינרלים ועוד.

מאכלים התורמים לבריאות השיער

שיער מורכב מחלבונים ובפרט, מחלבון בשם קרטין. הקרטין הוא לא רק מרכיב מפתח עבור בריאות השיער שלנו, אלא גם עבור הפרווה, השיניים והקרניים של בעלי חיים רבים. למעשה, השיער מורכב מכ-95% חלבון ולכן אספקת חלבונים לגוף הינה חיונית עבור השמירה על בריאות השיער.

לחלופין, בדיאטות שונות שממעיטות בחלבון, ניתן חלילה לפגוע בבריאות השיער. בנוסף, הוכח כי נשירת שיר עלולה להיגרם מכמות חלבון מעטה בגוף ובכלל, אכילה לא נכונה יכולה לפגוע בשיער באופן כללי.

לכן, המאכלים שמומלץ לצרוך באופן קבוע הם מאכלים עתירי חלבון, כמו אגוזים, טופו או מוצרים שונים מן החי. כמו כן חשוב להקפיד על מאכלים דלים בפחמימות, במידת האפשר. מעבר למאכלים העתירים בחלבון, חשוב לשלב בשגרת הארוחות שלנו גם מזונות המכילים נוגדי חמצון החיוניים לניקוי הרעילים מהגוף, כגון כרוב, נבטים, כרובית ועוד. מאכלים נוספים המכילים כמות גדולה של ברזל מומלצים גם הם.

בנוסף, חושב להקפיד לצרוך מאכלים עם סיבים המסייעים לניקוי הגוף מרעלים. זכרו שסופם של רעלים בדם להגיע גם לשיער ולכן לפגוע באיכותו. רעלים שונים בדם יכולים לפגוע גם בבריאות הקרקפת. ניתן לצרוך בנוסף למאכלים שהוזכרו, גם תה ירוק, גרגירי חומוס, קיווי, גזר, גמבה ועוד. מאכלים אלו הם עתירים בנוגדי חמצון, ויטמין C, אבץ וויטמין A.

לצד זאת, חשוב לזכור שקיימים גם לא מעט חומרים המשפיעים על בריאות השיער לרעה, כמו קפה (בכמויות גדולות), אלכוהול, מזונות עשירים בפחמימות ועוד.

מה ניתן לעשות עם חוסר בחלבון?

הדרך הבריאה להגברת רמת החלבון הבריא בדם הוא כמובן שינוי תזונתי. עם זאת, ניתן לשלב בחיי היומיום, בייחוד אם אתם עוסקים בפעילות גופנית, גם משקאות חלבון מזינים כמו אלה של חברת הרבלייף העולמית.

 

פרסום באתר: