בריאות ורפואה כללי

טיפול בגזים אצל תינוקות – איך לבחור את הטיפול הנכון?

טיפול בגזים אצל תינוקות

טיפול בגזים אצל תינוקות הוא אחד הנושאים הפופולאריים ביותר שמחפשים הורים לתינוק קטן. בחודשים הראשונים לחייהם של תינוקות רבים מתחילים הגזים אשר יכולים לגרום לכאבי בטן קשים לתינוק, בכי בלתי פוסק, חוסר בשינה, חוסר תיאבון ועוד תופעות רבות הגורמות לקושי לתינוק ולהורים עצמם.

בשל העובדה שמדובר בתופעה נפוצה כל כך, שכמעט כל תינוק עובר אותה, טיפול בגזים אצל תינוקות הפך להיות נושא רחב מאוד והיום ניתן למצוא מגוון רחב של טיפולים אפשריים לתינוקות, תרופות סבתא לצד תרופות קונבנציונאליות ועוד מגוון שיטות כאלו ואחרות אשר המטרה של כולן היא אחת – להקל כמה שיותר על כאבי גזים.

אך לפני שאתם מנסים את כל השיטות הללו, הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם.

רכשו שמיכת עיטוף

אחת הדרכים היעילות יותר לסייע בהקלה על כאבי גזים של תינוקות הינה באמצעות שמירה על תנוחת שכיבה המדמה את התנוחה של התינוק ברחם, בצורת קיפול הדוקה, אך לא הדוקה מידי כמובן. בתנוחה הזו קל יותר לתינוק לשחרר את הגזים והוא חש הקלה משמעותית בכאבי הבטן, קשיים ביציאות ועוד.

לכן, בכדי להקל על כאבי גזים אצל תינוקות כדאי לרכוש טיפול בגזים אצל תינוקות אשר מסייעת לשמור על התנוחה הזו לא רק כאשר התינוק בידיים שלכם, אלא גם כאשר הוא בעגלה או במיטה, כך שתוכלו להתפנות לשגרת היום שלכם ולא להחזיק את התינוק על הידיים כל היום בכדי לסייע לו בהקלה על הכאבים.

תרופות סבתא ואחרות

היום ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות טיפול בגזים אצל תינוקות – מתרופות סבתא מוכרות ועוד תרופות טבעיות וקונבנציונאליות שונות. לפני שאתם מנסים כל שיטה כדאי להתייעץ עם רופא התינוקות בכדי לוודא שמדובר בשיטה בטוחה או שהתרופה בה אתם עומדים להשתמש באמת מתאימה לתינוק.

בנוסף, כדאי להתחיל בטיפול בהדרגה בכדי לראות את התגובה של התינוק לטיפול, ישנם תינוקות שאצלם ניתן לראות השפעה חיובית ועל חלקם תהיה השפעה שלילית בחלק מהטיפולים וחשוב לבדוק זאת.

דילוג לתוכן