הצלחתם של דמויות ציבוריות, עסקים וארגונים נשענת במידה בלתי מבוטלת על האופן שבו הם נתפשים ע"י קהל היעד הרלוונטי שלהם. עסק שמייצר מוצרים איכותיים במחיר תחרותי שנתפש כלא אמין, למשל, יתקשה לגייס לקוחות, ובאופן דומה פוליטיקאי שרוצה לשבות את לב ההמונים חייב להצליח להעביר אליהם באופן מדויק את תפישת העולם שלו ואת סט הערכים בו הוא מאמין.

אבל בעולם של היום, זה שנמצא בעיצומו של מהפכת המידע שאמנם הובילה לכך שישנה גישה קלה לשפע אינפורמציה בכל נושא ובכל תחום כמעט אבל מצד שני אחראית גם לכך שהפצת מידע כוזב הפכה נוחה ולמרבה הצער גם רווחת, במקרים רבים נוצרת לחברה או לאדם פרטי תדמית שגויה. בפרט כך הדבר בעקבות משבר כזה או אחר, אבל לפעמים גם השגרה עצמה מולידה דימויים שליליים.

הפתרון האפקטיבי בכל מקרה: פנייה אל משרד יחסי ציבור על-מנת שיסייע ביצירת התדמית הרצויה שמן הסתם גם תהיה מחמיאה ותאפשר לאדם או לחברה להשיג את מטרותיהם.

יחצ בעקבות משבר תקשורתי

בחלק מהמקרים כאמור נדרשת פעילות יחצנית בעקבות משבר תקשורתי אשר עלול לפגוע במידה משמעותית בתדמית הקיימת של האדם או הארגון.

בהקשר זה חשוב לזכור את הפתגם "טיפש זורק אבן לבאר, גם אלף חכמים יתקשו להוציא אותה" – אם כי אנשי משרד יחסי ציבור מקצועי ומנוסה כן יצליחו למנוע את הנזק לתדמית ואת הסכנה ששנים רבות של עשייה ירדו לטמיון בגלל סיבה כזו או אחרת.

במקרים אלה לניסיון של אנשי משרד יחסי הציבור חשיבות רבה במיוחד, שכן נדרשת התערבות מידית ואפקטיבית מאוד, שכן במשברים תקשורתיים ישנה לעתים נקודה שממנה והלאה קשה עד בלתי אפשרי לעצור את המפולת.

יחסי ציבור כחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית

יחסי ציבור מכתיבים את יחס הציבור אל האדם או הארגון ובהתאם כדאי מאוד להשפיע עליהם באופן שוטף ולא רק בעקבות משבר או לקראת אירוע ספציפי.

ניהול יח"צ בזמני שגרה מחייב ראייה תקשורתית כוללת, הבנה מעמיקה לגבי צרכי כל לקוח ולקוח, יצירתיות ויכולת ייזום מהלכים שונים שיציגו את האדם או הארגון מהזווית הרצויה עבורו ויזכו לסיקור התקשורתי המבוקש וכן הבנה לגבי נפש האדם על-מנת ליצור חיבור אפקטיבי בין כל לקוח לבין קהל היעד שלו.

דילוג לתוכן